“Gisteren een fantastische dag gehad in Kampen. Onder leiding van Ab Weegenaar een zeer geslaagde educatieve orgeltocht gehouden langs de Broederkerk, Burgwalkerk en de Bovenkerk. Gezellig, leerzaam, humoristisch, ontspannen, verrassend en bovenal geweldig om de prachtige orgels te horen en ook zelf te mogen bespelen, kortom een absolute aanrader!”

KAMPEN – Op vrijdag 29 september 2017 is Ab Weegenaar benoemd tot stadsorganist van Kampen. Weegenaar, die hoofdorganist is van de Bovenkerk Kampen, zal optreden als ambassadeur van de orgelmuziek.

Tijdens een feestelijke bijeenkomst is Weegenaar door burgemeester Koelewijn van de stad Kampen benoemd. De toespraken en plechtigheden werden omlijst met -natuurlijk- orgelmuziek en een receptie na afloop.

Uit de benoeming tot stadsorganist spreekt de waardering voor Ab Weegenaar en zijn passie: de orgels en de orgelmuziek. Naast de woorden van waardering die een aantal mensen uitsprak, werd met de oorkonde en de cadeaus de waardering tastbaar vorm gegeven.

U kunt contact opnemen met de stadsorganist Ab Weegenaar door een e-mail te sturen aan stadsorganist@quintuskampen.nl.