Donderdag 15 augustus 2024

Maurits Bunt

Programma

Hoofdorgel

1. Preludium und Fuge in Es-dur (BWV 552)
Johann Sebastian Bach (1685-1750)

2. Ach Herr, mich armen Sünder (BuxWV 178)
Dietrich Buxtehude (1637-1707)

3. Choralphantasia Jesus Christus, unser Heiland
Heinrich Scheidemann  (1595-1663)

4. Fantaisie du 8e ton sur le Regina Cœli
Charles Racquet (1598-1664)

5. Élévation uit Messe des Couvents
François Couperin (1668-1733)

6. Trois Danses (JA 120)
  – Joies
  – Deuils
  – Luttes
Jehan Alain (1911-1940)

Over de organist

Maurits Bunt (*1997) is organist, klavecinist, kerkmusicus en beiaardier. Hij studeerde orgel bij Sietze de Vries (privé), Bas de Vroome en Aart Bergwerff, improvisatie bij Hayo Boerema en kerkmuziek bij Hanna Rijken en Arie Hoek aan het Codarts conservatorium Rotterdam. De masterstudies orgel bij Ton Koopman (oude muziek literatuur) en Hayo Boerema (improvisatie), en beiaard bij Frans Haagen en Christiaan Winter sloot hij beide cum laude af.
Maurits bezocht masterclasses bij onder andere Wolfgang Zerer, Ton Koopman, Daan Manneke, Peter Holder, Matteo Imbruno en Jean-Baptiste Monnot. Momenteel studeert hij klavecimbel bij Ton Koopman en Tini Mathot. In 2014 won hij als klavecinist de eerste prijs tijdens het concours van het Bachfestival Lelystad.

Maurits is werkzaam als titulair-organist van de Bergkerk in Deventer en als kerkmusicus van de Evangelisch Lutherse kerk in Apeldoorn. Hij is stadsbeiaardier van Groningen, waar hij de Hemonybeiaard van de Martinitoren bespeelt (iedere zaterdag tussen 11 en 12 uur), en beiaardier van Epe (iedere eerste en derde woensdag van de maand tussen half 11 en half 12).
Als orgel en klavecimbeldocent is hij verbonden aan de Muziekschool Barneveld en als orgeldocent aan de Muziekschool Rijssen. Daarnaast heeft hij een privé-lespraktijk in Ede en in zijn woonplaats Klarenbeek. Tenslotte is hij naast het spelen van concerten actief als continuospeler en is hij verbonden aan het Geistliches Consort, dat zich richt op het uitvoeren van oude muziek.
www.mauritsbunt.nl

Toelichting op het programma

Nulla porttitor accumsan tincidunt. Mauris blandit aliquet elit, eget tincidunt nibh pulvinar a. Donec sollicitudin molestie malesuada. Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat. Nulla porttitor accumsan tincidunt. Proin eget tortor risus. Donec rutrum congue leo eget malesuada. Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat. Curabitur aliquet quam id dui posuere blandit.

Curabitur aliquet quam id dui posuere blandit. Curabitur non nulla sit amet nisl tempus convallis quis ac lectus. Nulla quis lorem ut libero malesuada feugiat. Vivamus magna justo, lacinia eget consectetur sed, convallis at tellus. Sed porttitor lectus nibh. Curabitur non nulla sit amet nisl tempus convallis quis ac lectus. Nulla quis lorem ut libero malesuada feugiat. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec rutrum congue leo eget malesuada.

Parkeren

Lees alles over parkeren in Kampen

Programma

Ieder jaar een serie orgelconcerten op de donderdagavond in de zomer en op de feestdagen.

Bekijk het programma