Donderdag 1 augustus 2024

Koororgel

1.  Concerto del Signr.Giuseppe Meck, appropriato all’ Organo
  – Adagio – Allegro – Adagio – Allegro
Johann Gottfried Walther (1684-1748)

2. Rondeau
François Couperin (1668-1733)

3. Largo & allegro
Bij de melodie van: “Het volk dat wandelt in het duister”
Toon Hagen (1959)

Hoofdorgel

4. Litanie
Jan Welmers (1937-2022)

5. Triptique Judica me, Deus (Psalm 43)
  – Aria
  – Trio
  – Movement, “Better Times”
Toon Hagen

6. Praeludium et Fuga in D (BWV 532)
Johann Sebastian Bach (1685-1750)

Over de organist

Toon Hagen begon zijn orgelopleiding bij Egbert Klein. Vervolgens studeerde hij hoofdvak Orgel en Kerkmuziek aan het Koninklijk Conservatorium Den Haag bij Rienk Jiskoot. Daar behaalde hij de diploma’s Docerend en Uitvoerend Musicus. Aan het Arnhems conservatorium behaalde hij de aantekening improvisatie bij Bert Matter.
Toon Hagen is actief als concert-organist, heeft een privé-orgellespraktijk en is werkzaam als componist van o.a. orgel- en kerkmuziek.  Hij geeft zijn composities in eigen beheer uit.  Hij componeerde o.a. motetten, liedbewerkingen voor koor, orgel en orkest zoals de gedachtenis cantate “Koester de namen”.een aantal fantasieën voor orgel voor concertant gebruik , een compositie voor 2 piano’s en verschillende werken voor piano solo.
Dit jaar voltooide hij “de Lukas” ,van passie naar pasen ,  een oratorium voor koor,orkest en solisten waarvan het paasgedeelte dit jaar in première ging.
Als cantor-organist is hij verbonden aan de Grote of Sint-Michaëlskerk te Zwolle. Hij geeft leiding aan de Michaëlscantorij, die medewerking verleent aan de maandelijkse Michaëlsvieringen in de Grote of Sint- Michaëlskerk en aan het Michaëlscantatekoor dat meewerkt aan de cantatevieringen in deze kerk. Daarnaast is hij  als organist verbonden aan de Grote Kerk te Apeldoorn.
www.toonhagen.nl

Toelichting op het programma

Nulla porttitor accumsan tincidunt. Mauris blandit aliquet elit, eget tincidunt nibh pulvinar a. Donec sollicitudin molestie malesuada. Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat. Nulla porttitor accumsan tincidunt. Proin eget tortor risus. Donec rutrum congue leo eget malesuada. Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat. Curabitur aliquet quam id dui posuere blandit.

Curabitur aliquet quam id dui posuere blandit. Curabitur non nulla sit amet nisl tempus convallis quis ac lectus. Nulla quis lorem ut libero malesuada feugiat. Vivamus magna justo, lacinia eget consectetur sed, convallis at tellus. Sed porttitor lectus nibh. Curabitur non nulla sit amet nisl tempus convallis quis ac lectus. Nulla quis lorem ut libero malesuada feugiat. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec rutrum congue leo eget malesuada.

Parkeren

Lees alles over parkeren in Kampen

Programma

Ieder jaar een serie orgelconcerten op de donderdagavond in de zomer en op de feestdagen.

Bekijk het programma